10 augustus Pech op een zanderige rustdag - Reisverslag uit Krujë, Albanië van AHAjongerenwerkvakantie - WaarBenJij.nu 10 augustus Pech op een zanderige rustdag - Reisverslag uit Krujë, Albanië van AHAjongerenwerkvakantie - WaarBenJij.nu

10 augustus Pech op een zanderige rustdag

Door: Michel

11 Augustus 2015 | Albanië, Krujë

Krujë, Albanië Maandag 10 augustus 2015

Vandaag was het voor ons een rustdag. Huh, rustdag op maandag? Ja, dat klopt, rustdag op maandag. Dit kwam omdat de leiding had besloten om de dagen wat te verschuiven. Nadat ik, samen met Vincent V, Erik, Tom, Daniëlle en Emely, te vroeg (namelijk 6:15) wakker werd, op ons overheerlijk balkonnetje (ja, we hebben ondanks de muggen hier buiten geslapen), gingen Linda en Gerdien, samen met Kuifje/Vincent K en Nummer Een(d)/Jolijn, want ze zag hele schattige eendjes op de markt in Fushe Krujë, brood halen bij de plaatselijke bakker. Nadat iedereen had genoten van onze schoonheidsslaap, gingen we om 9:00 ontbijten. Na het ontbijt, nam “pastoor” Kees het woord. Tijdens zijn praatje, kwamen zijn schone nonnen Linda en Gerdien het balkon op met onze mascotte Marta (een beeld wat bij ons op de zusterpost staat). Na het praatje van Kees gingen we in groepjes van 4 uiteen om te praten over bepaalde onderwerpen. Dit deden we tot een uur of kwart voor 11.

Hierna gingen Gerdien, Daniëlle, Dion en ik naar beneden, omdat we met Besnik/Nico om kwart voor 11 hadden afgesproken om naar het internetcafé te gaan en boodschappen te doen voor de voedselpakketten. Hier horen jullie later meer over. Maar volgens de Albanese traditie, had onze Albanese vriend ons verkeerd begrepen. Hierdoor kwam hij samen met onze andere Albanese vrienden om half 12, de tijd die we hadden afgesproken om naar het strand te gaan. Maar in de tussentijd werden Daniëlle, Dion, Jolijn en ik bekogeld door onze mede-Albaniëgangers met waterballonnen.

Na een lange, warme reis van 50 á 60 minuten naar het strand en ons in de bus goed te hebben ingesmeerd, namen we een heerlijke, verfrissende duik in de Adriatische Zee. Na een tijdje te hebben gezwommen en te hebben gelummeld, ging een groot gedeelte van de groep naar een strandtent voor een “overheerlijke” Mojito-cocktail. Maar het was een beetje warm, dus dacht Tom om een verfrissende Mojito-douche te nemen. Ook namen we bij onze Mojito weer lekker pizza, 3e dag op rij(!). Na onze lunch, hadden we voor €8,- 2 waterfietsen met glijbaan voor een uur gehuurd. Dit beloofde dikke pret en dat gebeurde ook. Maar onze pret werd abrupt verstoord door kwallen. Na het uur, moesten we terug naar de kant. Onderweg naar het strand, brak mijn trapper af, dus had ik eventjes rust :P Hierna gingen Kees, allebei de Vincents, Eva, Erik, Aldo en ik voetballen. Wat mij verbaasde, was dat Kees, ondanks zijn leeftijd van 49 jaren jong, nog aardig kon voetballen. Hij poortte zelfs topverdediger (ahum) Erik.

Om half 6 gingen we, na lekker bijgekleurd te zijn, weer terug naar de zusterspost. Maar Dion, Daniëlle, Linda (want Gerdien moest koken) en ik naar het internetcafé en boodschappen doen. Maar het duurde wat langer, aangezien Nico de toeristische route nam door de bergen, maar ook omdat we in het internetcafé problemen hadden met het internet. Dit kwam omdat het de dag ervoor had geregend en daardoor het internet het niet deed. Hierdoor konden we het leuke stukje van Tom van gisteren niet plaatsen, excuses voor het ongemak en voor klachten moet je bij de weergoden wezen. Onderweg naar huis, zagen we een dode hond die er al voor 3 dagen lag. Het is ongehoord dat er niemand even de moeite neemt om hem te begraven of van de weg te halen, want er lopen dagelijks mensen langs en niemand die wat doet. Maar ja, zo doen ze het dus in Albanië.

Nadat we heerlijk hadden genoten van de kookkunsten van Gerdien, want dat mag ook wel even gezegd worden (complimenten aan de chef), moesten we corveeën. Maar aangezien we een verstopte WC hadden, moest deze even ontstopt worden. Dion was de persoon die dit klusje wel even kon klaren. Eenmaal bezig en een heleboel smerigheid vast te hebben in zijn hand (wel met een vuilniszak om zijn arm), scheurde zijn zak en zat hij met zijn hele arm diep in de stront. Toen kwam Jos aanzetten met een grote vleesvork. Hij boog deze om en Dion mocht even lekker gaan porren. Nadat dit niet lukte, heeft Jos hem met veel moeite teruggebogen en bij de afwas gelegd (hè bah, Jos). Maar dat was nog niet alles, ook tijdens het afwassen hadden we pech, want de leiding lekte. Maar na de loodgieterskunsten van slavendrijver Jos, was dit gauw opgelost. Nu ben ik op het punt aangekomen dat iedereen even tijd heeft voor zichzelf. Ik zie massages, ik zie dat er gekaart wordt en ik hoor gesprekken over van alles en nog wat. En ik? Ik was vandaag aan de beurt om een stukje te schrijven en ik ben tevreden over wat ik getypt heb. Ik hoop dat jullie als trouwe lezers van ons dagboek hebben gesmuld en ik wens jullie nog een fijne week toe.

Met vriendelijke groet,

Cookie/Michel

• 11 Augustus 2015 - 17:42

A.van Vliet.:

Wat zijn jullie goed bezig,ondanks werken toch ook gezellig.en ga zo door met je verslagen het is super ,
    dat we mee kunnen genieten,ik kijk uit naar de volgende.
    Allen Hartelijke groeten.
    A.van Vliet.

• 11 Augustus 2015 - 17:51

Suzan:

Het zit er na vandaag bijna op, goed werk! Groetjes aan iedereen

• 11 Augustus 2015 - 18:19

Anja Van Eijck:

Hallo Allemaal goed om weer wat te horen. Zo te lezen gebeurt er veel en hebben jullie het naar je zin.
    Geniet nog van de laatste dag en goed reis naar huis. Groetjes aan iedereen.

• 11 Augustus 2015 - 20:22

Anne Marie De Wilde:

Wat een werklust, het spat er van af. Zijn jullie in te huren?
    Nog veel plezier en voor donderdag alvast een goede reis terug naar huis.

• 11 Augustus 2015 - 20:44

Marijke Valstar:

wederom leuk om de verslagen te lezen. Nog veel plezier met elkaar tot donderdag!

• 11 Augustus 2015 - 21:25

Christa Molier:

Wat hebben jullie veel werk verricht in zo'n korte tijd.. En jullie genieten ook zo te zien...prima combinatie.
    Jullie zijn allemaal toppers!!!
    Allemaal kanjers...
    Jullie laatste dag komt in zicht... En dan het afscheid van daar... En welkom thuis...
    Geniet van de dag dat jullie nog iets kunnen betekenen voor de mensen daar en een goede vlucht terug.